Onderzoek

Register onderzoekt altijd eerst de debiteur.

De debiteur ontvangt een kennisgeving dat de open post wordt onderzocht en vraagt de debiteur te reageren.

Daar komen veel verschillende antwoorden op.

  1. Vergeten
  2. Niet aan gedacht
  3. Geen factuur ontvangen
  4. Betwist de factuur
  5. Kan niet betalen.

In de eerste drie gevallen kan de zaak snel opgelost worden en voldoet de debiteur de open post.

Als de factuur wordt betwist wordt de betwisting voorgelegd aan de opdrachtgever. Die daar één keer op kan reageren (repliek).

Daar kan de debiteur ook één keer op reageren (dupliek).

Daarna neemt Register met beide partijen persoonlijk contact op om te kijken of een oplossing mogelijk is.

Als een debiteur niet kan betalen vragen wij de opdrachtgever of hij bereid is tot een betalingsregeling. In de regel voor een periode van twee tot vijf maanden. De opdrachtgever krijgt daarbij een advies van Register op basis van wat Register weet van de debiteur.

De kosten van de hele procedure bedragen € 65, ongeacht de hoogte van de vordering. Daar komen verder geen kosten bij.